Visa ett inlägg
Gammal 2014-02-14, 19:15
Minervas avatar
Minerva Minerva är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2010
Standard Sv: Hotell Alexis Parga stad

Jeg har ikke bodd på Alexis eller i Valtos-området - bare øst for Krioneri-stranden. Jeg liker den delen av Parga best, da det er sentralt, men rolig (stille), og jeg slipper lange, bratte bakker.

Jeg ferierte i Pythagorion i fjor sommer (bodde øverst oppe i landsbyen!), og syntes det var både vakkert og veldig hyggelig der. Parga er større og enda vakrere enn Pythagorion, og er mitt favorittsted av de jeg har besøkt i Hellas.

Hvis dere reiser i siste halvdel av juli eller i august, vær forberedt på at det er MANGE turister der, og det blir veldig trangt i de små gatene i sentrum om kvelden. Dere kan fint unngå trengselen ved å spise på en av de gode restaurantene øverst i byen hvis dere bor på Alexis.

Én fordel med Parga fremfor Pythagorion er at det mer liv og røre om kvelden i havneområdet, uten at det er bråkete og plagsomt. Jeg syntes nemlig at det var litt stille i Pythagorion om kveldene.

Dere er nok vant med de gode restaurantene i Pythagorion. I Parga er det enda flere!

Jeg tror dere vil like dere i Parga, men kanskje dere skulle vurdere å bo i byen istedenfor ved Valtos-stranden?
Svara med citat