Visa ett inlägg
Gammal 2014-02-13, 20:21
Louisa Louisa är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2008
Standard Sv: Svenskarnas populäraste länder

Kari jag håller absolut med dig! Jag bor ju i Aten och älskar Aten! Aten har ju Akropolis också som borde vara ett måste för historieälskare precis som colosseum i Rom. Nu finns det ju tunnelbana också så det är lättare för turister att ta sig runt. Jag tror dock att Aten inte är lika populärt som de andra städerna för att Aten för några år inte var lika rent och fint som det är nu, det var mycket trafik med mycket avgaser och det var svårt för turister att ta sig runt innan det fanns tunnelbana och tram. Det är efter OS som staden har blivit mycket trevligare och enklare att både turista och leva i. Även fast staden är underbar nu så tar det lång tid innan gamla rykten dör. Jag tror dock att Aten i framtiden kommer bli populärare.

Men måste bara tillägga, även fast de flesta europeer fortfarande föredrar att åka till Rom och Paris istället för Aten, så verkar det som att länder utanför Europa har ett större intresse för Aten än vad europeerna har. Hit kommer tex massa japaner och amerikaner (amerikanska hör man överallt i gamla stan och nära Akropolis). Jag tror att världen utanför Europa har en mer romantisk bild av Aten då de läst om antiken i skolan och ser Aten som demokratins vagga, och för dem är det något stort att få komma till Aten och se Akropolis i verkligheten.
Svara med citat