2014-02-09, 23:49
|
 |
|
|
Reg.datum: feb 2005
|
|
Sv: Jeg funderer på...
Hvor vi reiser denne uka avhenger og av hvilke øyer som har båtforbindelse f r a Paros 9.juli + en grei retur til Athen 
Vi har med årene blitt mer opptatt av smidige reiser
Citat:
Ursprungligen postat av Lissi
Jag tänkte inte alls på att det var många turister då. Det är det ju vid påsk och på 15 augusti och på en högtid i september, Stavros. DÅ var det mycket folk. 
2012 var det ju kris i Grekland vad gäller turister. Men Tinos Chora är så stort och byarna så många så jag kan inte tänka mig att det är störande med många turister. Jag har aldrig tyckt att det varit för många turister på Tinos.
Lissi
|
Da høres Tinos ut til å være aktuell, Lissi
Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera
Sikinos och Kimolos kanske kan vara något. Där är det aldrig mycket folk, förutom i augusti då det kommer många greker. Jag har varit på båda öarna i högsäsong, och det var lite folk om man jämför med de "stora" öarna.
|
De to små fine øyene kan sikkert være et godt julivalg, Janne - det er lenge siden vi besøkte dem (2000 og 2002)
Citat:
Ursprungligen postat av Smultron
Smaken är förstås olika, men en hel vecka på Sikinos känns för mycket för mig. Var där 3-4 dagar och det kändes "lagom". (Kimolos har jag tyvärr inte varit på - ännu  )
|
- ei uke på Sikinos, og/eller Kimolos er nok i lengste laget for oss og, men de kan jo kombineres med hverandre, eller ei annen øy
|