Visa ett inlägg
Gammal 2006-01-29, 18:52
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Øst eller vest på kreta??

Hei på dere...

Jeg hadde først villet funnet ut hvilken havn dere må reise ifra for å komme til Kykadene.... Det går ferger både fra Chania (Souda), Rethymnon, Agia Nicolaos og Sitia , men tror ikke det går ferge til Kykladene fra alle disse steder. Agia Pelargia like ved Iraklion er en liten perle og et trykt sted for barna... Passe sted å være bare for noen dager.
Enig med dere at det blir ikke mye ferie om dere skal rekke begge sider, Kreta er stort
Begge sider (øst/vest) har sine charmerende og ucharmerende sider så jeg har ikke noe bestemt råd. Men både Elafonissi og Balos (Gramvousa) som er på vestsiden er steder som jeg synes er et must om man er på den siden, mens østsiden har mange andre fine steder. Jeg skulle gjerne ha besøkt Vai, Agios Nicolaos og Ierapetra (der for å reist ut til Chrissi island).., men det får bli neste gang jeg besøker Kreta

Etter mitt korte søk ser det ut til at det bare går ferge til Kykladene fra Agios Nikolaos og Sitia, men det går ikke ann å søke lenger fremover en til ut April så rutene kan være anderledes når det er høysesong.
Det er helt sikkert andre Kalimeraer som vet mer om dette enn meg..

Så finn ut hvor dere skal reise ifra og så gir det dere kanskje sitt naturlige svar..., er mitt råd.

Ia

Senast redigerad av Ia den 2006-01-29 klockan 19:03.
Svara med citat