Visa ett inlägg
Gammal 2014-01-29, 22:49
rickys avatar
ricky ricky är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005
Standard Sv: Boende på Teneriffa

Lissi

Vissa turistorter är bara "hotel o bad" på Tenerifa.
Las Americas är visserligen en större ort som ändå är rätt trevlig men det mesta är byggt 60-tal och senare och egentligen helt gjort för turister.

Puerto de la Cruz är en gammal stad/ort med ganska stor lokalbefolkning.
Här upplever du ändå mycket äkta Kanariskt liv o vardag trots de många hotellen.
Jag tror absolut att ni står ut i två veckor, framförallt om ni hyr bil några dagar och ser lite annat.
Vi gästar inte många platser två gånger, varken i Grekland eller någon annanstans, men vi har varit två gånger på la Cruz och om vi inte hade fastnat för Madeira så hade vi återvänt igen inom överskådlig framtid.
la Cruz har mycket att se och göra. Jag är ingen botaniknisse men jag lobbar absolut för helmysiga botaniska trädgården. Ni kommer absolut att hitta fina vandringar som går huvudsak i stadsmiljö.
En tur till Teide är att rekommendera men ta varma kläder. Vi har aldrig frysit så mycket som på Teide. Vi hade t-shirt o träningsjacka när det var var 5 minusgrader och blåste 29 sekundmeter på toppen. Ta linbanan hela vägen upp på toppen, tror det är ca 3700 meter. Den omtalade djurparken tyckte inte vi om speciellt mycket. Är inte zoo lite förlegat idag med vilda djur på trånga utrymmen?
Svara med citat