Citat:
Ursprungligen postat av Lissi
Är det någon av er Kefaloniaveteraner, C@nny och Panakakis som varit i Poros på östra sidan på länge?
Vi bodde ju där två veckor sommaren 1994 och minns byn som en alldeles väldigt fin liten pärla! Därifrån gjorde vi massor av utflykter på vespa och såg hela ön utom Lixourihalvön. Vi var i Sami, Mellisani, Lassi ,Argostoli, Fiskardo, Assos och Mirthos och även uppe på toppen av Mount Ainos mm mm Klosterbesök blev det med inköp av vin och alla naturfenomen tittade vi på. Ithaka fick också besök...( eller var det året innan när vi var på Lefkas  )
Jisses vad vi körde!!!   Men då var man ju yngre...herregud, 20 år sen snart!
Jag har alltid velat tillbaks till Kefalonia och då skulle jag bo i Poros igen.....Fast den byn hör man aldrig om längre. Jag minns att infarten mellan bergsväggarna var så häftig!
Lissi
|
Hej Lissi! Jag var i Poros september 2013 och alla år före detta. Byn har inte ändrats så mycket under dessa år men vist är det en pärla men ändå lite avsides. Det som har hänt i omgivningen de senaste 10 åren är att det byggts en massa hotell efter vägen mellan Poros och Skala.
Vi brukar stanna till i Poros och äta lunch när vi är på genomresa.
PANAKAKIS