Visa ett inlägg
  #4  
Gammal 2014-01-12, 11:46
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Bo i Panormos?

I utkanten av Tinos Chora finns många fina ställen. Jag skulle rekommendera något boende nära Ag. Fokiasstranden. Då har ni tillgång till hela fantastiska Chora på kvällen med genuint grekiskt folkliv. Gå in på booking.com och sök på Tinos och ställen nära Ag Fokias. Även Kionia på andra sidan Chora med bra bussförbindelser in till Chora och med en strand alldeles nedanför är ett bra alternativ till Chora. Avstånden är så små.
Vi bor ju alltid i Chora (väldigt nära Ag Fokias), på Nikoleta Rooms, och promenerar de ca 15 min det tar att komma till bästa delen av stranden där man kan få lite mat och kaffe. Då är solstolar gratis om man beställer något. Alldeles vid den bästa delen av stranden finns tre bra boenden , Korali (närmast Chora) samt Golden Beach och Marathi vars hotelldel nog heter Teresa Bay eller någonting liknande .
Sunny 12 stortrivdes sina tre veckor på Korali vet jag och Marianne med make bor alltid på Golden Beach.
Vill man ha havsutsikt är dessa ställen bäst vid Ag. Fokias stranden.
Bryr man sig inte om havet som utsikt utan vill bo skyddat och fint från vindar så kan man med fördel bo hos Nikoleta, där det finns en stor inbyggd trädgård om man gillar det! Nikoleta är svensktalande.
Tinos är en pärla!
Jag åker dit igen 2 april, elfte gången sen 2008.

Lissi .
Svara med citat