Sv: ved e det konstigaste som har hent er i grekland
Jag har funderat några dagar vad jag ska hitta på att skriva här och har nu bestämt mej för en liten historia från en tur för några år sedan.
Vi anlände till Paros och raggades upp av en trevlig dam som sade sej ha fint boende. Hon försökte förklara var det var men jag kunde inte placera det så vi åkte med för att titta, priset var i alla fall det rätta och jag ska inte gå närmare in på var det fanns heller.
Väl inhysta i rummet som väl inte hade riktigt högsta standard gick vi ut en sväng och senare på kvällen (kan eventuellt ha varit nästa kväll också) så är det lite mera aktivitet ute på gården, dock sker allt i mörker.
Vi börjar titta vad de håller på med, då plockar de ut en ganska stor sköldpadda ur en betongomgärdad blomrabatt och smyger iväg med den till bilen.
Jag har allt sedan detta funderat vad de egentligen höll på med. Jag är ju ganska säker på att det hade nånting med parning av sköldpaddor att göra. Detta är väl troligen en olaglig handling som de gjorde? Det verkade ju som att sköldpaddan vi såg var vild. Har de lyckats få sköldpaddan att lägga ägg i blomrabatten?
Skingra gärna mina frågor i detta intressanta ärende.
Mvh Janérik
|