Visa ett inlägg
Gammal 2014-01-06, 19:24
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Sv: Lassi med familjen?!

Hej!

Jag har inte bott just på nämnda hotell, men många andra i Lassi, och känner till San Lorenzo Village och San Lorenzo Residence, som ligger på på den östra sidan om huvudvägen i den södra delen av Lassi. Jag vet inte vilket av dessa du åsyftade, men det förstnämnda ligger som tidigare nämnts, ganska nära Makrys Gialos. Det är ej heller långt till den kanske ännu finare, Platys Gialos. Går man ett litet stenkast norrut utefter huvudvägen så kan man snedda ner till Mediterranee hotell och dess strand. (den stranden är mycket fin, lugn och långgrund). Viker man av strax innan och går åt vänster/söderut, innan hotell M, så passerar man faktiskt hotell Lorenzo (på förekommen anledning), och sedemera Anthony´s beach. Sandstränderna ligger som ett pärlband i byn, och de flesta håller mycket bra klass. Den bästa stranden i den norra delen torde vara Kalamia Beach.
S L Residence ligger bredvid, men något längre norrut. Dock i princip lika nära dessa stränder.

Lassi är inte mycket till ort, men har fina stränder och ligger bra till som bas för utflykter osv. Man bor även nära Argostoli. Det skrivs om taxi, men vi brukar alltid GÅ in till stan, (och ta taxi hem på natten). Att gå från norra delen tar inte mer än en dryg kvart. Från södra delen 25min kanske, beroende på var man bor. Vi har gått med barnvagn från Dionysos, ner genom Lassi och in till stan på en halvtimme, och det hotellet ligger lååångt bort/upp...

God tur!
//Conny
Svara med citat