Min stora upplevelse hänger förstås ihop med grekisk musik
Ni som har hört detta till leda kan ju låta bli och läsa
Bakgrunden till upplevelsen är ca 20 år gammal dröm och kunna åka till Aten och lyssna på min stora idol Giannis Parios.
Men före Kalimeras tid var ju tanken något som jag aldrig trodde kunde bli verklighet.Lite hopp fanns ju,för min kära kusin i Finland var ju lika tokig som jag,så jag tänkte att någon vacker dag så åker vi till Aten.
Ni vet ju hur det är.Man tänker och väntar med saker tills det blir för sent

Kära kusinen dog för snart två år sedan så det blev ingen resa för oss två.Då bestämde jag mig att jag skall till Aten och lyssna på musik innan det är för sent(Parios var tanken)
Som ni känner till så fick jag lurat Karin med mig Saken var bara den att ingen Parios sjöng någonstans så vi valde Remos och Dalaras och det kändes helt OK.
Den stora kvällen var inne och vi åkte till Athinon Arena för att njuta av kvällen och musiken. Fick jättebra platser på balkongen.
Kvällen flöt fint och plötsligt börjar herr Remos prata en massa och nämna namnet Parios och sträcker armarna mot en annan balkong inte så långt ifån vårt.Strålkastarna lyser mot balkongen och där SITTER PARIOS
Det var för bra att vara sant.Av alla kvällar så valde han komma just när JAG (vi

) var där. Han tog mikrofonen och sjöng,men fråga inte vad.Sedan sjöng Remos och han tillsammans också Vilken röst.Den kommer jag ihåg i allafall trots chocken

.
Den natten glömmer jag aldrig.När vi åkte därifrån på morgontimmarna sade jag till Karin att nu kan jag dö i dag.Jag har sett Parios

Nästan så kändes det,fast jag lever gärna lite till så jag kan se honom en gång till och lite längre och kan njuta av sången
Känslan efteråt var att det var min kära kusin som fixade detta för mig från himmlen för att jag ordnade vacker grekisk sång (Kotsiras) till hennes minnesstund efter begravningen.
Ni som har hört berättelsen några gånger.Ha tålamod med mig
Riitta