Visa ett inlägg
Gammal 2013-12-28, 15:01
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Båttidtabellerna för 2014 är redan klara

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
Biljett till bussen köper ni i "kioskkuren" till höger när ni kommer ut från terminalen. Får ni sedan vänta 15 min på bussen så bör det funka.
Masse
Biljett till Rafinabussen köpes INTE i kiosken utanför ankomsthallen utan den köpes på bussen!!! 3 euro till Rafina.
Bussen finns rakt över "gatorna! utanför terminalen till vänster vid trappan upp till viadukten framför det stora hotellet...det är bara att fråga någon utanför terminalen om ni inte hittar. Bussen stannar alltså inte direkt utanför ankomsthallen utan man går rakt över övergångsställena mot hotellet och tar vänster. Det står tydligt RAFINA på bussen vad jag minns .

I våras och höstas när vi åkte gick bussarna ner till Rafina c:a en gång i timmen , 13.20, 14.20 osv om jag minns rätt. Ni bör absolut hinna med färja. Bussen stannar alldeles vid hamnen och det finns flera biljettkontor på rad! Det är superlätt att ta sig ut via Rafina.

Åker man på sommaren går det tre fyra båtar till Andros per dag MINST! Framåt april-maj kan man se avgångarna.
Själv åker jag ut till Tinos 2 april och då går det inte lika många båtar som på sommaren....

Lissi
Svara med citat