Visa ett inlägg
Gammal 2013-12-03, 22:07
Ayelet Ayelet är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007
Standard Sv: Pärlor på Kreta

Hej! Om ni kommer sent på kvällen när det är mörkt, skulle jag ta ett hotell nära flygplatsen. Det är inte roligt att köra på Kreta i mörkret, även om man har gps. Jag har bott på flera hotell i närheten och det finns många bra! Ett absolut favoritställe är Akrotiri hotel, inte alls långt från flygplatsen. Ägarna är väldigt måna om sina gäster (en god frukost på den vackra verandan ingår) och man har en underbar utsikt över Chania (om man begär havsutsikt). Har bokat via Booking! Har också bott på Nanakis Beach luxury apt och på Cathrin Suites. Samtliga ligger inom ca 1 mil från flygplatsen.
Tyckte jag läste att ni skulle vara i Sfakia en vecka. Missa inte att åka upp till Anopolis och att äta världens godaste Boureki i tavernan på torget, för att inte tala om de goda kakorna som bjuds till kaffet!
Har bara bott i Sfakias enstaka nätter eftersom det känns för litet. Bor gärna borta vid Frangocastello och då hos Marias apt. Där är stranden ljuvlig och middag på Mylos (bredvid) att rekommendera. Hoppas ni får det underbart!
Svara med citat