Sv: Beslutsångest - Lesbos? Tilos? ...?
Jag tycker att jag hade behållning av de 14 dagarna jag var i Molyvos även utan bil. Åkte buss även till Kalloni och tog organiserade utflykter som var väldigt bra med lokal guide. Mytilini och Plomari hade jag besökt vid den första resan så det var inte aktuellt.
Badade gjorde jag mest i Petra och jag kom mig ner i vattnet trots den badkruka jag är. Jag var där månadsskiftet aug-sept och vädret var lite sämre än när jag besökte Agios Isidoros något eller ett par år innan. Upplevde vattnet som lite kallare kanske för att Molyvos ligger på nordsidan. Förstår att för den som badet är viktigt att det kanske inte är något optimalt resmål annars än mitt på sommaren eftersom ön ligger långt norrut och stranden centralt i Molyvos är stenig.
Halvkallt ibland och inte allt för varmt hav avskräckte dock inte mig och jag ser verkligen fram emot en majvecka där men räknar då inte med sköna bad utan förhoppningsvis sol, grönska och försommarvärme. Planerar att göra någon organiserad tur annars blir det mest att njuta av det som finns nära.
Eva
|