Visa ett inlägg
  #10  
Gammal 2013-11-12, 11:42
Blueseas avatar
Bluesea Bluesea är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 397
Standard Sv: Ingenting har hänt...

Fantastisk historia. Själva flyger vi inte längre med Air France sedan många år, men det beror på betydligt mindre dramatiska händelser. Vi skulle flyga från Göteborg till Miami med byte i Paris, allt med Air France. Naturligtvis var planet från Göteborg till Paris försenat, och vi fick se vårt Miamiplan taxa ut utan oss. Det var VÄLDIGT många som skulle åka vidare, och alla flockades runt Air France-disken där en (1) enda snorkig fransyska stod. Som dessutom vägrade prata engelska. Efter att ha teckenspråkat oss halvt fördärvade, kom vi i alla fall med ett plan till Miami med två mellanlandningar åtskilliga timmar senare. Men allt vårt bagage for nån annanstans. Först efter 3 dygn dök det upp. Det hade bl.a. varit på Bahamas.


När vi skulle flyga hem igen, satt vi i mitten nästan längst bak. Det var så trångt att jag, som är 1.90, över huvud taget inte kom ner i stolen. Jag bad en flygvärdinna att få byta plats, och då satte hon resolut handen på mitt huvud och försökte handgripligen trycka ner mig i stolen och sade: ”Zit down, zir.” Gick så klart inte. Inte ens när andrepiloten kom fram och blängde, blev jag kortare. Precis när vi skulle starta fick jag en ny plats vid en nödutgång. Men personalen blev tydligen så förnärmande av detta, så de ignorerade mig totalt under resan. Det vill säga ingen mat och ingen dryck på åtta timmar.



Nät vi äntligen kom till Göteborg, så var vårt bagage naturligtvis borta igen. Tog nästan en vecka innan vi fick tillbaka det. Jag skrev naturligtvis till Air France och klagade på behandlingen, men tror ni att jag fick svar? Precis, inte ett ljud. Därför uppmanar jag alla jag känner – och inte känner – att bojkotta Air France.
Svara med citat