Ha ha! Det där känns mycket välbekant! Jag har i många år haft en väldigt lång önskelista. Så lång faktiskt att jag lagt in olika prio-grupper. Över tiden som gått utan att jag kommit dit så läser jag om och om igen om önskeöarna, och så ändras prion lite och de åker upp och ner i listan. Just nu finns hela fem öar på min prio1-lista. Amorgos, Sifnos, Skopelos, Lipsi och Fourni.
Men sen finns ju dessvärre en annan lista som konkurrerar. Det är Favorit/Återvända-listan. Där finns Egina, Karpathos och senaste tillskottet Tilos. Den listan växer då och då, och innehåller ställen som man VET att man behöver besöka med jämna mellanrum om man inte vill drabbas av olidlig abstinens.
Så konkurrensen om resmålen är hård. Och inte blir det lättare av att vi, liksom du Lissi, sedan massor av år tillbaka också har en del av våra hjärtan i Spanien. Det innebär ju att man vill dit också.
För 2014 ser planerna just nu ut som att vi kanske kan få till en smart kombination, både Sifnos och Egina på samma resa. Dvs en ö från vardera listan.

Man får va lite klurig.
Hoppet lever vidare. Så rubriken får justeras lite. "Resa som blir av .... nån gång."

Masse