Når jeg reiste til Ikaria i 2011 & 2012 så var båten innom Forni før Ikaria... mulig det er forandret?? Om ikke ville jeg naturlig nok valgt Fourni først.
( Jeg reiste med fergen fra Vathy som gikk kl. 16.00 de fleste dager)
Om dere skal bo i Samos by (Vathy) så ville jeg ha bodd på Samos Hotel som ligger langs veien rett ovenfor kaien.
Ellers så finnes det flere hoteller ved stranden rett utenfor Samos by. ca. 10-15 min. å gå inn til sentrum.Der ville jeg ha bodd om jeg skulle ha bodd i/nær Samos by en annen gang.
Husk at Vathy er en by som IKKE er tilpasset turister. Her er butikker stengt søndager, stenger tidlig lørdager og de fleste butikker følger siestaen og holder stengt midt på dagen.
( Til stor frustrasjon for turister fra Phytagorion som tar seg en dagstur midt på dagen til Vathy

)
Jeg bodde en gang på
Studios Melamfilo , som var et hyggelig sted og bo, men lå ca. 2 km. fra sentrum...så litt upraktisk.
Ia
( De fergene som bare går fra Karlovassi (Samos) og direkte til Ikaria tar nesten 2 timer , (ikke 45/75 min) og går da bare til Agios Kyrikos og ikke til Evdilos...så spørs hvor på Ikaria dere vil bo.)