Visa ett inlägg
Gammal 2013-10-12, 18:54
inhas avatar
inha inha är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005
Standard Sv: båtluffa sommaren 2014:)

Citat:
Ursprungligen postat av lillii Visa inlägg
Vi är tre personer min man och jag och våran dotter på 20 år som tänkte båtluffa i Grekland nästa sommar och det blir nog i juli månad i 3 veckor.

Vi har varit i Grekland några gånger men då med charter, så besöka flera öar på samma semester känns spännande.

Vi tänkte besöka skiathos skopelos och alonissos,vad kan man räkna med att det kommer att kosta i slutändan om man räknar in allt?

Vi gärna ha tips på bra boenden på dessa öarna inte allt för långt till strand och centrum.

Mvh lillii
Nu vet jag inte till fullo vad ni är ute efter standard elle prisklass när ni ska båtluffa, men tipsar om ett hotell i alla fall.

Jag var på Skopelos nu i augusti och tyckte ön var vacker. Jag bodde då på ett 3 stjärnigt hotell längs hamnpromenaden, som jag gärna tipsar om. Ni kangå in här för att läsa mer om hotellet. Hotellet har fått bra omdömen.

Prisvärt? Hm, när jag åkte så åkte jag charter, vilket är paketpris, och som ensam resenär. Måste erkänna att jag inte har fullkoll på priset, men det var ett bra hotell att bo på.

Andra boenden på Skopleos finns det så klart. Om ni inte bokar hemifrån utan ni chansar på boende på plats, så finns det en tavla i hamnen över vilka boenden som finns. De är rankade med antalet stjärnor - från vandrarhem till lyxhotell. Det är bara att utgå från plånboken.

Tips om ni åker till Skopelos, är att ni tar lokalbussen till de olika stränderna. Åk även guide:de turen med The Dolphins (turistbyrån) och deras "Mamma Mia"-tur. Trevlig tur och ni får chansen att se/veta mer av ön.

Jag vet inte om jag svarade riktigt på frågan, men hoppas ni fick något tips i alla fall. Något att kolla upp inför er båtluff 2014.

Svara med citat