Citat:
Ursprungligen postat av Lissi
Vi har haft transfer flera gånger via Budapest och Wien och det har fungerat jättebra med mellanlandningen och gaterna har legat nära. Då har vi haft ca 2 timmar mellan. Så har man ca 1,5 - 2 timmar så är det inga problem.
Maken älskar flygplatser så han gillar dessa resor, medan jag tycker att det är helt bortkastad tid. Jag vill ut direkt och hem direkt och ska spara minst en tusenlapp för att det ska kännas värt mödan. 
så leta vidare och se om du hittar biljetter med längre tidsmarginal.
Problemet är ju att man ofta vill vidare med båt samma dag!
Lissi 
|
Liknande förhållanden råder hos oss. Jag själv gillar pulsen på stora flygplatser och har inget emot någon timma där. Men vill också komma till Aten i tid för att hinna vidare. Hustrun är inte lika förtjust och vill helst komma fram så snabbt och smidigt som möjligt. Men 1,5 - 2 timmar tycker jag känns optimalt. Inte för kort, man slipper stressa. Och inte för långt, det hinner inte bli segt. Men är besparingen mindre än 600-700 pp jämfört med direktflyg med bra tider så vinner det sistnämnda.
Citat:
Ursprungligen postat av para poli
Sen kan det bli stressigt iaf. Men jag lovar, personalen är väldigt mån om att få med er på nästa flight. Utgående flight väntar in inkommande inom rimlig gräns beroende på hur många som ska med och hur lång tid det tar.
|
Jo det må vara. Men som sagt, att börja/sluta resan med stress och springa sig genomsvettig på en flygplats känns inte som någon höjdare.

Masse