Visa ett inlägg
  #33  
Gammal 2013-10-05, 12:02
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Resa till Tinos och Andros

Inkfish har ganska rätt. Jag kör inte gärna bil själv eftersom jag är ganska körovan numera när jag inte längre har egen bil. På Skopelos körde sonen så då blev det bil några dagar. Moped har jag inte kört på 40 år så det är inte heller aktuellt. Däremot brukar jag sällan stanna på en plats utan ta mig runt på andra sätt med buss, ibland taxi och på egna ben. Får kanske se till att vara där när någon som vill ha sällskap i bilen är där.

På Lesvos åkte jag buss ett flertal ggr och det fungerade bra. Nu verkar ju den grekiska krisen ha påverkat även lokaltrafiken så det är kanske inte något alternativ längre. Får kanske träna att köra under vintern här hemma. Har kört bil i många år så kunnandet finns säkert där.

Det där med stadsliv har jag också mina funderingar kring. Trivdes i Skopelos stad, Ios stad, Parga och i Molyvos men särskilt mycket större vill jag inte att det ska vara och inte en massa bilar vid boendet. Pigadia på Karpathos var lite för fult för mig även om resten av ön är fantastisk så dit har jag inte återvänt.

Jag bor ju i en stad här hemma och har gärna semester i mer lantliga omgivningar men det får inte vara helt öde.

Eva
Svara med citat