Visa ett inlägg
  #119  
Gammal 2013-10-04, 11:51
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: ..åter till Karpathos....

Hej och takk för snaella kommentarer!!
Nu haver jag sovit gott i det Samuelssonska biblioteket, samt undfägnats med med en bastant frukost som avslutades med en av Leif´s hembakta kanelbullar.
Nyduschad med spretigt hår sitter jag nu vid Riittas dator och spanar så smått efter nån resemöjlighet hemöver te Kallsta.Bussarna tar alla över sex timmars restid medans tåget tar bara drygt två,så valet av färdmedel blir lätt......
Hoppas nu att Pelagos sista kväll blir bra och trevlig. Antoni berättade häromdan om en sista kväll då ALLT ätbart tog slut och dom höll visst på framåt fyratiden på morron.....
Nu på söndag lämnar sista gästerna Zephyros, men på Garden Villa bor det ett norskt par som tydligen ska bo där ett tag till.
Mina överblivna matvaror samt kaffepaket lämnades på Zephyros så att Rolf kunde komma och hämta, sen fick väl Maria ta ett valfritt paket Löfbergs eller Gevalia.Ett par kassar kläder körde jag upp till Garden Villa för vinterförvaring i källarn,och ett och annat glömdes kvar lite här och där,men kanske kan de återfinnas till våren. Maria Diakidis far en sväng över till Cypern för att hälsa på tvillingsönerna,som undfår undervisning därstädes
.Den ilskna grannhunden som bet Andreas hann jag bara se en gång när jag kom på scootern,fast jag hade strategiska vapen (träplankor,etc) utplacerade runt om Florida Studios ifall jag skulle bli attackerad.Personligen gillar jag katter mer,men en och annan hund är det ju lätt att gilla, typ Andreas och Marias lilla vovve Mimo......
Mikke

Senast redigerad av Mikke den 2013-10-04 klockan 12:07.
Svara med citat