Visa ett inlägg
  #105  
Gammal 2013-09-30, 23:56
kerstine kerstine är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 15
Standard Sv: ..åter till Karpathos....

Citat:
Ursprungligen postat av Mikke Visa inlägg
Hej Karin !! Ja, jag har ocksoeau hort att det ska finnas en vinframstaellande hollandare......
Jason, lycka till med upptagningen,det aer alltid en aning stressande att ta upp batar,det aer mycket som kan ga fel....iallafall for mej, haha....
Idag aer det ocksa mycket varmt,phuu....och myggen var manga i natt....
Mikke
Hej!
Jag och min man besökte holländaren och hans vingård förra måndagen! Holländaren heter Thijs Pool och hans vingård heter Chateau Pini. Vingården ligger på vägen till Kato Lastos. Åker du från Pigadia så hittar du vägen mellan Volada och Othos, det är avfartsvägen till höger som leder upp i bergen mot Kali Limni. Jag tror att det står både Kato Lastos och Kali Limni på skylten. Vingården ligger några km in på vägen. Du hittar den på höger sida - det står en skylt med "Open - Vine for sale" på en stor grind.
Besöket hos Thijs var en riktigt rolig upplevelse! Thijs visade oss runt i sin vinodling och vi fick smaka på de olika druvorna som han odlade! Vi fick också se på den vintillverkning som han hade igång. Så köpte vi flera flaskor vin av Thijs men vi har inte smakat på hans vin än utan sparat det till regniga höstkvällar här hemma. Besöket avslutades med kaffe och mysig pratstund på
Thijs balkong tillsammans med ett par från Innsbruck!

Vi hittade denna vingård eftersom vi såg skylten med "Open - Vine for sale" en dag när vi var på väg mot Kali Limni men då var grinden låst och ingen öppnade när vi klingade i klockan som hängde på grinden. Vi blev nyfikna på stället så vi åkte tillbaka dit några dagar senare och då var Thijs hemma!
Hälsningar från Kerstin som nu är hemma igen efter en underbar vecka på Karpathos
Svara med citat