Citat:
Ursprungligen postat av Eva L
I Chora på Folegandros var katterna välnärda och det verkade som att de togs väl omhand.
|
I första hand får det gärna vara väldigt få katter på en ö för min del, i andra får de gärna vara välnärda. Man ser inte det så ofta men det är skönt att höra att det är så även på Folegandros.
Det är samtidigt ett lite svårt ämne - att man bekymrar sig över katter och andra djur när det finns grekiska
människor som köar till soppkök i Aten
Citat:
Ursprungligen postat av Sunny12
Vilka underbart söta kattbilder..  .. Har inte sett så mycket katter här på Tinos, mer hundar en följde mig hela vägen hem från mat butiken.
|
Låter skönt med få katter!
Ett av mina jobbiga djurminnen har jag faktiskt från just Tinos. Vi hade skulle just lämna jättefina Giannaki efter lunch och bad, när vi såg att en tik på gården bakom tavernan just valpat. Hon hade fått en enda valp och den låg ute i det stekande solskenet mitt på gården och skrek hjärtskärande. Tiken brydde sig inte alls om valpen, hon satt i ett hörn och slickade sig i rumpan.
Jag blev illa berörd så jag gick in på tavernan och förklarade vad vi sett. Ägaren bara skrattade. "Har du hört, hon har fått en valp nu" ropade hon till någon annan i köket men ingen gjorde minsta ansats att ens gå ut och kolla läget. Det var
skitjobbigt. Tiken behövde uppenbarligen hjälp att ta till sig valpen och låta den dia innan den blev stekt i solskenet.