Citat:
Ursprungligen postat av Ia
Folegandros og Chora er vakkert, men gir dere ikke det du søker da det ikke er noen strand tilknyttet Chora..
Ia
|
Ja det missade jag att de vill bo vid stranden. Jag tänkte bara på att havet är så närvarande i Chora trots att det är en "bit bort" på grund av höjden. Annars är nog Folegandros Chora en av Grekland mest romantiska platser. Faros på Sifnos var också fint. Även på det enkla ställe där vi bodde fanns det en härlig uvsikt över det vackra gröna havet. Jag saknade dock lite fler bra tavernor i byn men det var ju enkelt att ta buss eller taxi till andra byar på ön. Kanske det finns idag för det är ju länge sen jag var där. Vandringsmöjligheterna är toppen från Faros.
Nu verkar det som de fastnat för Naxos som är något helt annat. En stor ö visserligen med härliga stränder och fina byar men mycket mer turister främst från Skandinavien. Här finns en bra asiatisk restaurang, om den inte har stängt för jag har inte sett någon nämna den på länge, som kanske kan uppskattas särskilt för den som kommer från den delen av världen.
Utbudet av boenden är stort på Naxos så här är det enkelt att leta ett bra boende på plats.
Eva