Visa ett inlägg
Gammal 2013-08-24, 01:08
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Sv: Ringa från Grekland

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Tidigare var det så, men nu när jag läser villkoren så står det så här:

Du behöver aldrig fundera på vilket nät du använder. Kan du använda Telenor Passport i det landet du befinner dig i så gäller Telenor Passport för alla operatörer där.

Så nu ska jag sluta bry mig.
Jag har sökt utan att hitta den texten som du citerar ovan Janne. Men jag har inte heller sett motsatsen, dvs att Passport inte gäller för vissa nät/operatörer. Och texten ovan bekräftar exakt hur jag har tolkat villkoren. Så då gör sammalunda, dvs slutar bry mig.

Dessutom stänger jag av min mobil för datatrafik när jag är utomlands. Detta eftersom jag då jag kom hem från senaste besöket på Fuerteventura förärades en faktura som innehöll debitering för surf. Eftersom jag visste att jag inte surfat ett enda dugg så kollade jag specifikationen och fann debitering varje dag. Förvisso inga långa stunder men det blev ändå 176 spänn för ingenting. Det berodde på diverse appar mm som finns inlagt i telefonen från början, vilka regelbundet kopplar upp för automatisk uppdatering. Operatören var vänlig och krediterade mig för beloppet och jag lärde mig att stänga av datatrafiken. Kan då inte heller sända MMS, men det får man stå ut med, eller slå på och av när man MMS-ar.

Man blir tydligen aldrig för gammal för att lära sig!

Masse
Svara med citat