Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera
För mig skiljer priset mycket. Jag betalar 29 öre/minut när jag ringer från Grekland till Sverige. Om jag inte har koll på vilket bolag jag ringer från kan priset bli bra mycket högre. (Telia kostar 2,49 kr/min.)
|
Jag har också Telenor med Passport. Jag har uppfattat villkoren för Passport sålunda att när jag ringer till Sverige så kostar det som du säger 9.95 i öppningsavgift + samma minutpris och öppningspris som jag har i Sverige. För samtal från någon i Sverige till mig i Grekland betalar jag 9.95 per påbörjad 20-minutersperiod. Det har jag tyckt vara ganska bra villkor.
Har dock inte alltid suttit och utifrån samtalsspecifikationen kontrollräknat minutpriset på varje samtal. Men menar du då Janne att ovannämnda villkor kan bli överspelade av att samtalen ibland hamnar via annan operatör även om man har Passport???

Masse
PS Såg nu ovan att det är vad Celbe tydligen råkar ut för. Låter ju skumt. I beskrivningen på Telenors hemsida kan jag inte hitta något som tyder på att det skulle vara så. Då kan man ju fråga sig vad Passport-tjänsten är värd. Får gå in och kolla nästa gång jag är nere. DS