Visa ett inlägg
Gammal 2013-08-19, 21:02
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Ogrundade anklagelser

Jag ber om ursäkt om jag uttalat mig klumpigt. Du är inte min måltavla utan oseriösa entrepenörer som finns i alla branscher. Jag har dragit slutsatser av det jag läst i tidningar om alla underbetalda utländska arbetare i olika branscher och har sett reportage i TV bla Uppdrag granskning och nyhetssändningar. Om byggarbetarna i Sthlm var det rapporter i nyhetssändningar i TV förra veckan.
Problemet är väl att alla stora byggherrar tappar kontrollen när all entrepenad läggs ut i många led.
Sen är det givetvis upp till alla som kommer hit från andra länder om de vill jobba underbetalda eller inte kan man ju krasst tycka.... de är ju inte slavar de heller utan är här frivilligt, avtalsenlig lön eller inte.Hur fel jag än tycker det är som svensk.

Det är kanske lika ogrundat det som skrivs i media om byggbranschen,som det som skrivs om Ryan Air, vad vet jag. Jag är fullt medveten om vad som gäller och vilka ev. risker jag tar när jag bokar en biljett med dem och är säker på att Ryan Airs personal är det när det gäller arbetsförhållanden när de väljer att jobba för dem
Att flyga med Ryan Air är ju helt frivilligt av alla passagerare, även det ett val.

Du är inte nöjd antagligen med detta svar och min mening var än en gång inte att såra någon utan var väl en frustration över hur arbetsmarknaden blivit.

Jag tänker inte svara i denna tråd mer...

Lissi
Svara med citat