Sv: Förvirrad, förvånad, förtvivlad
Celbe och Eva L, tack för utförlig information. Ang Blue Star, så fick jag ett ingående svar från dem idag och det stämde som du Ia trodde, och som du Celbe förstås, beskriver här. Så business class verkar ju inte värt priset. Den där kabyssen för "disabled" är i första hand för rullstolsburna och allvarligt sjuka. Fick inget pris på den. Jag blev rådd att ta en vanlig hytt för två. Vi får fundera på saken igen. Ständigt detta dilemma med bekvämlighet och begränsad pengatillgång... Annat var det när man var ung och frisk! Då kunde man lifta (visserligen inte på havet) och sova stående. Som en häst.
Plötsligt minns jag, att jag FAKTISKT liftade från Marmaris till Rhodos en gång! Med en turkisk yngling, som hade en sån där fantastisk mahognyskuta... kära nån!
Nåväl, jag har varit inne och läst om Rest and Fly och det vore naturligtvis bekvämare. Det verkar ju vara toppen. Men tåg och övernattning både ut och hem skulle kosta oss ungefär 1.600:- per person, vilket vi tycker är jättemycket pengar och den snälle chauffören vill köra oss gratis... Dilemma. Så här långt i förväg, bedrar lätt "snålheten" visheten. Jag märker att jag vill gärna få mig själv att tro, att det inte blir så farligt med två sömnlösa nätter, fast jag vet så väl.
|