Ämne: Snart......
Visa ett inlägg
Gammal 2013-08-16, 16:03
inhas avatar
inha inha är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005
Standard Sv: Snart......

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Du kommer dit mitt i getingsäsongen så det kan vara bra att packa ner något att tvätta med ex alsol och en tub cortison. Förra året var det extremt mycket getingar i slutet av aug så jag hoppas det är färre i år. De söker protein den här tiden på året så det mesta som vi människor äter blir väldigt lockande. Bra att ha med om man dricker något på stranden är sugrör eftersom getingarna kryper ner i flaskor och burkar.

Du kommer säkert att få det underbart på Skopelos som är en jättefin ö. Trots getingarna skulle jag gärna åka dit på sensommaren igen.

Eva
Tack, Eva, för infon om getingar. Som tur är, är jag ingen allergiker av getinstick, men för många kanske det kan bli en reaktion. Tack för tips om sugrören. Sak absolut packa ner det och asols/cortison. Bättre att vara förberedd än att sitta där med skägget i brevlådan.

Jag ser fram emot resan jättemycket. Planet går kl.06.00 imorgon, så det är upp mitt i natta för att ta sig till Arlanda. Men ska inte klaga då det är mycket dag kvar när jag kommer fram.

Svara med citat