Visa ett inlägg
  #1  
Gammal 2013-08-12, 13:42
LaRose LaRose är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 753
Standard Förvirrad, förvånad, förtvivlad

Hej!

Det här är min första egna tråd.

Jag har inte varit i Grekland sedan 1996 p g a sjukdom. Nu har jag och en väninna plötsligt och vidlyftigt bestämt, att nu är det dags... och det är absolut Amorgos vi vill till! Men inte förrän i början av oktober, för vi är inte så bra på att tåla värme längre. Vi vill vara borta i två veckor eller lite drygt. Min väninna har aldrig varit i Grekland. Hon är också lite skröplig, fast på ett annat sätt. Vi tror att vi kommer att komplettera varandra perfekt; hon är en stark packåsna och ska bära alla väskor och jag pratar grekiska och ska "sköta snacket". Jag har vistats mycket i Grekland, men egentligen inte båtluffat.

När jag nu penetrerar flyg- och båtmöjligheterna, så blir jag förvirrad och förtvivlad. Det verkar vara väldigt komplicerat (för oss, alltså) att ta sig till Amorgos i oktober! Jag trodde att det var bara att flyga till Santorini och sen ta båt till Amorgos, vilket kändes som en överkomlig strapats. Men det verkar som att vi måste byta flyg och dessutom övernatta i Aten, för att resan inte ska bli för slitsam. Sen får vi nog försöka sova på Santorini också (och då är det väl lika bra att stanna ett par dygn och se några "måsten"), sen får vi lov att ta båt till Naxos och därifrån till Amorgos... pust!

Vi skulle vilja åka "stor båt" mellan Naxos och Amorgos, inte Skopan. Hur brukar det vara där på havet i oktober, ni som har erfarenhet? Men vad jag kan se, så kan man inte stiga på Blue Star på Naxos vid den tiden på året.

Jag återkommer med frågor om boenden m m i Aten, på Santorini och Amorgos. Det här blir för långt annars. Ville bara höra först, om ni som kan och vet, har några spontana tankar om själva resandet? Bör vi ge upp Amorgos och börja titta på B- och C-planerna, Skopelos och Hydra? Behöver ha lite stöd, så vi blir innerligt tacksamma om ni vill dela med er.
Svara med citat