Visa ett inlägg
Gammal 2013-08-05, 15:28
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Sv: Bra stränder och strandnära boende?

Jag tycker att det är bäst att bo i Magali Amos så att man har Skiathos stad på gångavstånd. Men som nyss skrivits, stranden är ganska medioker jämfört med pärlbandet av toppstränder söder/sydväst om M A. Det är dock väldigt enkelt att gå ner till vägen och hoppa på en buss och för en billig penning, ta sig ut till en bättre strand.
Vill man bo strandnära vid någon av de bästa stränderna, så får man ju i stället åka in till staden på kvällen. Det finns i princip ingenting annat än några hotell vid dessa stränder.
Jag har ex.vis bott på Alexis, Villa Nina och Rea (som alla har pool) i Megali Amos. Bäst trivdes jag på Nina. Men de har endast 1-rumslägenheter. Alexis är nog att föredra om man är en större familj. Det har bla etagelägenheter.
Skiathos stad är fylld av restauranger med bra mat.

Det fanns förut en taxibåt mellan Achladies och Skiathos stad. Den har jag dock aldrig provat, då jag föredrar rena sandstränder, som det finns massor av på Skiathos.

OM det skulle vara så att ni väljer en annan ö med samma premisser, så kan jag rekommendera Kefalonia och byn Lassi. Alla 6 punkterna passar in på ön.

//Conny
Svara med citat