Visa ett inlägg
Gammal 2013-08-05, 12:06
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Arocaria eller Semeli?

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Är det någon som har bott på Arocaria och Semeli i Nea Chora, och kan jämföra. Kort sagt: vilket är bäst?
Du har vel fått nok info egentlig, Janne

- men siden jeg har bodd på Semeli, og har vært inne i et par rom på Arocaria, kan jeg jo si hva jeg synes og.

Først vil jeg og si, som mange andre, at Nea Chora er blitt en virkelig favoritt

Med forbehold om at rommene på Semeli er pusset opp siden 1 april i fjor. da jeg reiste derfra, så er rommene på Semeli litt mer "slitt" enn de på Arocaria.
Litt høyere standard på Arocaria, men jeg l i k t e rommet mitt, nr 2, på Semeli like godt

Forskjellen synes også i prisen, begge stedene kan bookes på booking.com nå, og Semeli er noen euro billigere, når man sammen ligner de rommene som har h a v utsikt, og det vil vi jo ha, og ikke rommene mot baksiden!
Du har kanskje sett mine utsiktsbilder som jeg har lagt ut tidligere.

Og fordelen med å være der i mars var at da var det deilig å sitte på balkongen hele ettermiddagen og til slutt nyte den v a k r e solnedgangen
- "problemet" var d a at sola ikke kom inn på balkongen til frokost, så det kunne være litt kjølig da, men med en tynn fleece var det varmt nok

Rom nr 1 og 2 er i 4 etasje på Semeli, og er de jeg anbefaler, utsikten er jo fin i front i etasjene under og. - så om du ønsker en El-stolpe med på bildene dine for å få det ekstra gresk, så kan du bo i 2 og 3 etg

Familien som eier Semeli er også veldig trivelig, "bestefar" bor i 1.etg , vertparet bor ikke der.
Vi gleder oss til noen dager i Nea Chora i slutten av oktober

O m vi kommer til bo på Semeli, eller på Arocaria, er vi litt i tvil
Jeg vil helst ikke svikte "Semeli", og likte meg veldig godt (som sagt)
- velger vi Arocaria, er det pga heisen - joda, vi er og blitt mer "bekvemme" med åra - siden vi er på en nærmere 8 ukers ferie og har 2 ggr 20 kg koffert + håndbagasje - vil jeg helst spare Arne's knær for trappene opp til 4 etg på Semeli
Svara med citat