Sv: Balkong med havsutsikt i Chaniatrakten?
Hej igen!
Med landsbygd menar jag förstås inte fält och lundar med bara åsnor och bergsgetter som kamrater. Turister (och greker, givetvis) gör mig inget! Det är svårt att sätta fingret på vad jag menarOm vi säger så här: jag reser med min bästa väninna, vi har båda barn under två år och har därmed inte sovit ordentligt på två år, knappt läst några böcker och knappt talat till punkt. Så länge solen skiner tror jag att vi båda mest drömmer om att sitta still på ett vackert ställe, läsa böcker, prata, sova och bada när det blir för varmt. Vi söker ingen puls, inget nattliv och vi har inget behov av något "att göra". Ord som "saluhall" och "busstation" känns mest stressande, om ni förstår vad jag menar.
Men - nu har jag bokat både Arocardia och något som heter Sunrise Suites i Kalives och som kom högt rekommenderat. Transfertiden är väl inget att bråka om - 20 eller 45 min är hugget som stucket, även om det bara rör sig om en fyradagarsresa. Jag ska prata igenom saken med mitt resesällskap så får vi se. Tack för alla tips!
|