Visa ett inlägg
Gammal 2013-07-25, 13:40
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: apr 2005
Standard Sv: Flyg med mellanlandning

Jeg flyr alltid fra Stavanger til Hellas, og da må jeg mellomlande. Kjøper billett med samme flyselskap, en billett/booking. Sjekker inn via web på forhånd, en innsjekking, det samme om du velger å sjekke inn på flyplassen. på flyplass nr to kan du altså gå rett til gate'en. Bagasjen, om jeg har, flyttes selvsagt automatisk til fly nr 2.
Mellomlandingen bør være på minst 45 minutter for å klare overflytting av bagasje, noen forskjeller fra flyplass til flyplass. Er det kort mellomlanding, spør jeg alltid i boardingkontrollen på flyplass nr to om de kan sjekke at kofferten min er kommet med. Er den ikke det, slipper man iallfall å stå ved bagasjebåndet på flyplassen ved endelig ankomst og vente på en koffert som ikke kommer.

Ved forsinkelser på fly nr en som gjør at du ikke rekker fly nr to, blir du automatisk ombooket til neste mulige flight. Da går du til serviceskranken og får nytt boardingkort. (Dette har bare skjedd en eneste gang i alle årene jeg har flydd). Reiser med KLM eller SAS/Lufthansa.

Bør legge til at om du skal fly med to ulike flyselskaper som ikke samarbeider, eller at en av flyvingene er innenlands, kan det være andre regler. Men dette gjelder særlig i Norge, som ikke er EU-medlem.
Svara med citat