Vi, en familj på två vuxna och tre barn i åldrarna 9, 12 och 15 tyckte att Katerina Appartments var perfekt för oss!
Hotellet ligger precis som flera säger, mitt i mellan två ganska livliga gator. Men när man väl är innanför hotellets område hör man väldigt lite av trafiken utanför.
Hotellet är byggt runt om en ganska stor pool med solstolar och där du även kan hyra madrasser till för 1 € om dagen. De har en stor bar där de serverar frukost och enklare rätter under dagen till kl. 20 då även poolen stängs.
Det städar rummen 6 dagar i veckan, mycket noggrant och varken vi eller någon annan vi pratade med såg kackerlackor på hela vistelsen!
Ägaren Nichos är mycket vänlig och tillmötesgående och fixar det mesta du ber om. Dock är det dyrt att betala för AC. Vi bodde i 2-rumslägenhet och för det ville han ha 12 € om dagen. Men då fick vi ENDAST ha på den nattetid (och inte lägre än 22 grader för då skulle den gå sönder). 168 € för två veckor kändes lite väl mycket för min plånbok som plötsligt hamnade i djup depression ...
Hade jag haft barn i barnvagn eller var tvungen att hålla ett barn i handen, skulle jag inte boka Katerina. För när man går i stan måste man gå på led. Gatorna är läskigt smala, grekerna kör fort och finns det trottoarer så är de ca 3 dm höga och rymmer också bara en person i bredd och ingen barnvagn. Har du bebis, inga problem! Sjala!
Vi var nere vid stranden i Pothia. Tyckte den var helt okej! Gillar att det är mycket greker överallt och lite turister. När vi var i Massouri var det ju precis tvärtom. Där var det ju bara svenskar. Vi längtade hem till Pothia direkt! Till de smala gränderna, trafiken, hamncaférna, grekerna, tavernorna och allt liv.