Det är länge sedan jag var på Amorgos,
för länge sedan!
1999 var vi på just både Amorgos och Folegandros - dock inte på samma resa. Sedan återvände vi till Amorgos 2003 - 10 år sedan! Vi kom med den båten som Janne lämnade ön med, men vi hann med att få en mycket speciell och fin Kalimera-dekal innan färjan lämnade hamnen

.
Ja, det är minnen det också!
Klostret gjorde stort intryck på mig också (där mötte jag helt tillfälligt en Kalimera-vän - vi trodde inte det var sant att man kunde mötas just där helt tillfälligt utan att vi visste att det andra paret var på Amorgos just då), men på något sätt tror jag att du kanske får en annan upplevelse när du reser ensam än när man reser flera tillsammans, vi var fyra till klostret, man går och pratar och har det trevligt på ett annat sätt kanske. Går man ensam blir upplevelsen kanske mer intens (jo, jag vet att du hade sällskap till klostret också).
Jag tycker ni som reser ensamma är modiga! Jag vet inte hur jag skulle uppleva det när jag är så van att vi alltid är två - och trivs bra med det. Löjliga tankar egentligen, jag har rest en del på egen hand i mina unga dagar...