Visa ett inlägg
  #22  
Gammal 2013-07-22, 11:11
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 1 605
Standard Sv: Amorgos, Folegandros, och en liten gnutta Santorini och Naxos

Citat:
Ursprungligen postat av Aina Visa inlägg
När vi var där bodde vi både på Katapola och i Egiali. Blev mest förtjusta i Katapola, men sedan när vi mindes tillbaka, så var det vandringarna till Tholaria och Langada från Egiali... Vill nog tillbaka tilll båda byarna igen. Har inte gått sträckan mellan Tholaria och Langada.

Santorini har jag aldrig varit särskilt nyfiken på, men har hört fler och fler (även utanför Kalimera-forumet) tala varmt för ön, så jag får kanske omvärdera.
Aina
Visst är väl det där lustigt...hur man, när man minns tillbaks, upptäcker att det är sådant på resan som gjort störst intryck som man inte förväntade sig skulle göra det?
Jag håller med dig angående vandringarna. Är ingen van vandrare (detta var första gången, som sagt) och begrep inte då, under tiden jag gick där i bergen, värmen och ansträngningen, vilket outplånligt intryck den skulle göra på mig i efterhand.
Det är vandringen, klostret, stämningen på Amorgos och alla spännande möten med människor som jag minns bäst nu i efterhand.
Nu har jag lovat mig själv att göra minst en vandring på varje ö jag kommer till (åtminstone om jag reser utan mina "små"prinsar).

Ja, Santorini är en väldigt speciell ö men det är svårt att se (och känna) om man sitter precis mitt i smeten i Fira bland all kommers. Den skymmer liksom delvis sikten för det vackra, för även Fira är enormt fint om du bara kommer rätt tid på säsongen. Och ffr allt, precis som jag skrev i resebrevet, ta dig/er iväg runt ön och titta runt ordentligt. Det finns t.ex små stränder som vetter ut mot kalderan som är helt underbara att bada vid. Jag tyckte ön var vackrast på våren minns jag. (Men Ingela och säkerligen många andra här på forumet kan Santorini betydligt bättre än mig eftersom det var så längesen jag jobbade där.)

Svara med citat