Jag skrev i ett annat inlägg att vi inte kommer att åka på fler semestrar utan att ha bil hela vistelsen. Frihetskänslan det innebär gjorde att semestern kändes ännu mer lyckad. Man måste ju inte köra bil överallt bara för att man har den dock...
Smidigt var det med. Vi hade bokat den hemifrån, så representanten stod och väntade på oss på flygplatsen med en skylt med vårt namn. Bara att hänga på till parkeringen utanför och skriva en kråka på ett papper, betala vad det kostade och sedan fara iväg. Det tog c:a 5-10 min efter att vi hittat våra väskor på rullbandet tills att vi satt i "vår" bil på väg till hotellet.
Lika smidigt på hemvägen, bara parkera utanför flygplatsen, ta väskorna och bara låta bilen stå där. Klart.
Så jag kan inte annat än att rekommendera hyrbil, om inte annat så för att slippa tjafsa med bussar eller taxi på flygplatsen...
Någon ordinär charterresa åker vi nog aldrig på mer, inte en sådan som innebär att man får sitta och vänta på flygplatsen i en varm buss (som inte är igång => AC:n är inte gång) innan man till slut kommer iväg mot hotellet (som givetvis är det sista av 7 stycken andra). Det är ju världens enklaste sak att boka flygstolar + boende själv.