Visa ett inlägg
Gammal 2013-07-19, 12:33
Ainas avatar
Aina Aina är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007
Standard Sv: Hatar att packa

Vad glömde vi denna gång?

Att läsa föregående års packlistor!
Det slog mig under resorna att jag i tidigare resedagböcker (och även i årets) skrivit listor på saker man borde ha med sig. Men tittar jag på de listorna?! Kom på att jag ska skriva en packlista och lägga ner i resväskan.

Keps - precis när vi skulle åka till pendeltåget kom jag på att keps mot solen kunde vara bra. Letade febrilt men hittade inte kepsen.
Saknade den inte nämnvärt. Den hade säkert blåst av huvet om jag haft den med/på mig.

Solfjäder.
Dottern och jag köpte solfjädrar i Tinos andra dagen när det var vamt. Sedan fläktade det för fullt, så det var ytterst sällan jag använde min. En broschyr funkar lika bra.

Scotchbrite, (disktrasa hade vi med oss) och diskhandduk.
Fanns på alla ställen där vi bodde. Även diskmedel.

Fotfil.
Inköptes till maken som får hälsprickor.

Ficklampa.
Bra att ha när man är på väg hem i mörkret. Fanns i mobilen.

Ispåsar.
Noterade att det kan vara bra att ha med sig om man ska till en liten ö först.

Liten kylväska.
Det saknade vi faktiskt, en sådan där mjuk alltså. När vi bytte ö var vi tvungna att dumpa smör och sådant som måste förvaras kallt.

Grenuttag.
Kan vara dåligt med uttag ibland. Mobiler ska laddas, dator, ipad osv... Men går ju bra att turas om också.

Vi hade varsitt handbagage och en stor resväska som vi checkade in. Svart resväska med orange "bagagebälte" runt. Vanligt kombination? Både i Aten och på Arlanda rycktes väskan av bagagebandet innan vi hann ta den! Undrar hur vanligt det är att folk lämnar flygplatsen med fel väska?

Jag vill helst resa med bara handbagage. Det är en sån frihet att bara gå av planet och lämna flygplatsen. Man klarar sig utmärkt med 8-10 kg på sommaren. Tunna och lätta kläder går snabbt och lätt att tvätta upp och torka.

Det som väger är ju böcker, dator, alla laddare, hygienartiklar...

/Aina
Svara med citat