Visa ett inlägg
Gammal 2013-07-18, 07:07
l.anders l.anders är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2006
Standard Sv: Delar av stigen till Lethra raserad

Jag kan hålla med om att det är dumt att gå om ett område är avspärrat men med tanke på att det är och har varit avspärrat på många öar i övärden här och så har varit i många år. Tycker jag nog att det är upp till var och en som vill ta risken för nytt ras. Som rsaet ser ut nu är det enl vad jag kan se ganska säkert.. Dessutom går många där och det går båtar nedanför hela tiden. På de andra lederna till Tex Stavros o Tholos är det betydligt farligare och där går ytterst får pers eller båtar. Det är dessutom radiskugga på flera håll. Riktigt otäckt faktiskt.
Men kommunen måste naturligtvis varna för att risken ökat efter raset så de har ryggen fri fall det rasar mer. DEt är en del sprickor och kommer nya regn kan de öka och leda till nya ras. Sedan är ju stigen där den är hel på sina ställen stupande ner väldigt högt utan räcke med lösa stenar på själva stigen. Det är mycket lätt att snava på en sten och fara ner i avgrunden. Var och en som ger sig ut i terrängen utsätter ju både sig själv och andra för en risk och man bör ju ha omdöme.
Svara med citat