Visa ett inlägg
Gammal 2013-07-17, 16:42
Smultron Smultron är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2006
Standard Sv: Så det kan bli...

Citat:
Ursprungligen postat av Alala Visa inlägg
Orsaken till att man ska betala just Omenahotels direkt är säkert den att de inte har någon personal på plats. Kollade på deras hemsida att man kan avboka senast 24 h före ankomst. Annars är väl det vanligaste det att man betalar först på hotellet. Själv brukar jag kolla upp hotell på Booking, men sen kontakta hotellet direkt. Åtminstone när vi ska till Grekland, där vi helst använder familjehotell. Brukar då få lite bättre pris och så behöver inte hotellet heller betala provision till Booking.

/ Anne
Numera finns det ju en hel del mindre familjehotell på booking.com, t ex Poseidon på Lipsi som jag bodde på. Fick ett riktigt bra pris via booking.com och eftersom jag skulle vara där minst 14 dagar valde jag att slå til. Visst känns det lite surt med provisionen de får betala, men å andra sidan får de kanske fler gäster, det gällde åtminstone Poseidon, enligt ägarna. Men om jag åker tillbaka nästa år (vilket är mycket möjligt) så försöker jag nog kontakta dem i förväg just för det här med provisionen.
Svara med citat