Visa ett inlägg
Gammal 2013-07-17, 13:53
Smultron Smultron är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2006
Standard Sv: Så det kan bli...

Använder mig ofta av booking.com och rekommenderar det gärna för det fungerar som regel mycket bra. Bokade alla mina fyra rum under årets resa via dem, det första hemifrån och de andra under resans gång. Man lämnar sitt kontokortsnummer som säkerhet men betalar som regel inte förrän man lämnar rummet, och i Grekland är det oftast kontant betalning det handlar om. Deras kontokortsmaskiner, ifall de har någon, har en märklig förmåga att alltid vara
sönder!

Ibland kan det dock gå fel, som vid bokningen av hotel Porfyris på Nisyros för en dryg vecka sedan. Fick inte bokningen att gå igenom och heller inget bekräftelsemejl, så jag försökte igen och då gick det. Dagen efter ringde de från booking.com och frågade om jag verkligen skulle ha två bokningar på Porfyris?! De hade alltså två bokningar trots att jag bara hade bekräftelse på en! En bokning makulerades och nu skulle allt vara okej, trodde jag iallafall.

Men vid ankomsten till hotellet fanns det ingen bokning på mig! De hade haft en - men den hade ju makulerats, sa de. Som tur var fanns det gott om plats på hotellet och jag fick ett bra rum med havsutsikt. Ägarinnan hade dessutom inte riktigt förstått vad de pratade om på booking.com och därför haft i bakhuvudet att jag kanske skulle dyka upp iallafall. Slutet gott, allting gott!
Svara med citat