Visa ett inlägg
Gammal 2006-01-20, 13:50
Gita Gita är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005
Standard Sv: Oscar Suites ?

Citat:
Ursprungligen postat av Milia
Är det dyrt att handla mat (frukostvaror) där? Det finns ju Inka och sånna större affärer men har hört att det ändå är väldigt dyrt. Vissa säger ju att det t.o.m är billagare att äta frukosten ute på ngn taverna.
Det beror på vad ni vill ha till frukost... Vi brukar ha joghurt, färsk frukt (apelsiner), bröd, te, ost/korv/skinka, ibland ägg. Det som var dyrt i somras, var joghurt (smaksatt) och färdigskivad pålägg, typ skinka. Jag köpte det i alla fall, tyckte att vår ekonomi inte skulle gå omkull av det. (Om man nu tänker på vad resan i sig kostade!)

Pålägg råkade jag ha med mig från Sverige i form av mjukost i tub (mycket bra!) och ett paket av sonens favoritskinka (kräsen unge) och det räckte några dagar. Just skivad, rökt skinka kunde kosta hur mycket som helst, 3-4 euro för några futtiga skivor. Hos oss går det åt en hel del mackor, så det kan man antingen välja bort eller ta med hemifrån. Jag hade med mig en minikylbag i resväskan, som vi också hade med oss på stranden, med drcka i!

Bröd, grönsaker, frukt är billigt.
Svara med citat