Citat:
Ursprungligen postat av Moka
Hej!
Har du bokat all inklusive någon gång? det var ett antal år sedan jag var i Grekland så mycket har ändrats. Har du tips på något bra ställe, för 2 vuxna med 2 tonåringar 17,14 det är inga hålligång tjejer, fast sandstrand är viktigt och gärna pool. Hur bokar du dina resor?
Hälsn Moa
|
All inklusive rekomenderar jag inte...jag har haft det några gånger då inte jag bestämt

Skulle absolut inte välja det med tonåringar...möjligtvis kan jag se en och annan fördel med småbarn.
Vi bokar oftast flygstol och boende för sig...ibland charter. Norwegian och Ryan air har billiga biljetter om man är ute i god tid...helst när de släpps i okt-nov året innan. I år såg vi att det gick få mycket bättre priser även på hotellen om man var tidigt ute
Chaniakusten tycker jag passar tonårsfamiljer... Särskilt Platanias om tjejerna vill ha lite shoppingmöjligheter på kvällarna. Närhet in till Chania är ett plus.
På vissa ställen i Platanias är stranden stenig och på vissa är det finare sandstrand...bättre strand har man i Agia Marina. Det är gångavstånd mellan dessa orter så det spelar egentligen ingen roll var man bor.
Vi bokar ibland hotell utan pool då man alltid får utnyttja poolen där vi hyr solsängar på stranden

Ett prisvärt charterhotell är Despina med Fritidsresor... Nyrenoverat och lagom stort på stranden och nära till bra restauranger mm
// Malin