Visa ett inlägg
Gammal 2013-07-14, 23:24
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Några intryck från Pigadia

Citat:
Ursprungligen postat av Äpplet Visa inlägg
Tack så mycket Karin för det utförliga svaret, mycket mer än jag hade hoppats på!!! Både jag och maken blev glada över dina tips! Så bra för oss ovana Karpathosresenärer!
Bara för att bygga på det svaret: middagen intogs på Elea. Till att börja med fick vi två korgar vitlöksbröd och två små skålar med deras goda oströra att bre på brödet. Sen tog vi en saganaki with honey och en zucchini balls, jättegoda. Huvudrätterna blev en mixed grill till sonen - hans vanliga middag - dagens grillade fisk, sea bream, till maken och en cod with garlic till mig. Oerhört gott, alltihop. En grekisk man vid bordet bakom skrattade åt oss när vi med förtjusta utrop smakade av varandras rätter. Till det drack jag en kvarts liter vin, herrarna drack läsk och så delade vi på en stor flaska vatten. Efter det fick vi två tallrikar med loukoumades - on the house - och varsitt glas rakomelo, också det on the house. Massor av mat, alltså. Det hela gick på 46,50 Euro. Luncherna är betydligt billigare, och frukost fixar vi själva på hotellet. Har ju bagaren bara 50 m bort, så tillgången på färskt bröd är tillfredsställande.

När vi så småningom - efter kvällskaffe med tillhörande fotbollsmatch på Agnanti - kom hem, var det alldeles vindstilla. Det kommer att bli en varm natt utan korsdrag. Det finns visserligen AC i lägenheten, men den är placerad i köket. Mycket oväsen för den och köket blir svalt och skönt, men svalkan når inte in i sovrummen, så vi kör med öppna balkongdörrar och korsdrag i stället. Funkar oftast jättebra...

I morgon blir det nya äventyr med hyrbilen.

Karin
Svara med citat