Visa ett inlägg
Gammal 2013-07-09, 12:29
Claes på Lesvoss avatar
Claes på Lesvos Claes på Lesvos är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2012
Standard Sv: Mycket eller lite turister?

På de turistorter på Lesvos som i första hand besöks av grekiska turister är det lugnt eller mycket lugnt. Här i Skala Mistegnon har varje hotell och pensionat ett par rum uthyrda trots att priserna nu är nere under €30 även för bra boende (dubbelrum) inkl frukost och aircondition. Sist jag var i Petra sa en kompis,, som har ett kafé, att det var lugnt även om det kommer lite mer utländska turister än förra året. Jag antar att Molivos är tomt på inhemska turister och att de flesta sommarhusen är tomma, som de varit de sista åren. Tidigare kom ofta hustrun och barnen så fort skolan slutade den siste juni och flyttade in i sitt hus. Mannen pendlade och kom sedan i augusti. Jag vet inget om Plomari. Har inte varit där på flera år. Bristen på turister märks också på vägarna. Tomt eller nästan tomt. Så vi har gott om plats för utlänska turister. Synd att det bara är Air Berlin, av de utlänska bolagen, som flyger reguljärt hit. Synd också att det från Skandinavien bara finns charterflyg från Oslo och Köpenhamn.
Svara med citat