Ämne: Hemma igen!
Visa ett inlägg
Gammal 2013-07-04, 22:16
Marja Marja är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2013
Standard Sv: Hemma igen!

Absolut ett bra förslag att planera ett återbesök till Parga nästa år. Gärna innan turistsäsongen startar eller senare på hösten.

Nu reste ju vi den 10 juni i år 2013 och då hade de inte lagt ut solstolarna på badstränderna de första dagarna vilket var skönt. Ingen trängsel vid stadsstranden Krioneri. Men veckan efter du åkte hem vart allt annorlunda och trängseln var ett faktum överallt hela tiden. Just därför reste jag iväg med badbåtarna till större stränder. Det fanns flera bra valmöjligheter att välja andra alternativ.

Jag var mycket nöjd med mitt eget boendeval av Sunset hotell på kullen med panoramautsikten över hela Parga och hamnen med havsutsikten. Det är klart att den extremt branta backen upp gav fina lårmuskler och den var inte alltid så lätt att ta sig uppför i värmen men självklart var vyn helt oslagbar !!!

Mitt grekiska språk är inte perfekt men jag pratar på så gott jag kan med gamla meriter. Jag försöker underhålla det när jag är i Grekland men dess värre talar jag inte grekiska på hemmaplan. Kunde vara kul om jag fick ett språkträningstips om detta av någon på Kalimera för att utveckla mig?

Lotta att starta med några enkla fraser är en god början. Sen läste jag i starten många barnböcker och talade med den ortsbefolkning som inte kunde engelska. Oftast var äldre människor eller barn mina läromästare.

God afton! Marja
Svara med citat