Visa ett inlägg
Gammal 2013-06-25, 19:57
Londres Londres är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2009
Standard Sv: Boende på Småkykladerna

Citat:
Ursprungligen postat av mariamia61 Visa inlägg
Har precis kommit hem från en öluff i småkykladerna, det var verkligen trevligt att få stifta bekantskap med alla fyra öarna. Tidigare har vi bara varit på Koufonissi men nu blev det alltså besök på både Iraklia, Schinoussa och Donoussa.
Det är svårt att välja en favoritö för alla öarna har sin egen speciella charm men om jag bara skulle åka till en av dem så väljer nog även jag Schinoussa.
Stort tack, Mia, för mer eller mindre dagsfärsk (och utförlig!) info om Småkykladerna. Jättebra med restaurangtipsen då mitt resesällskap är Greklandsnovis och just den biten vill jag gärna imponera på. Men det blir allt till att ladda ned e-guiden om Småkykladerna också då. Har redan förberett med Amorgos

Gällande Amorgos har vi redan följt ditt råd och förbokat boende. Just eftersom att vi ska spendera den längre tiden av vistelsen där vill jag vara säker på att alla faciliteter finns (kök, balkong och utsikt). Dessutom fick jag ett bra pris jag inte kunde motstå!

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Om ni väljer Schinoussa, vilket jag tycker att ni ska göra, så har inte alla pensionat egna hemsidor eller e-postadresser. Det finns alltså fler pensionat än vad ni hittar på internet. Om ni kommer obokade så är det smartast att välja någon av rumsuthyrarna i hamnen så att ni kan åka bil upp till Chora. Det finns nämligen ingen buss på Schinoussa.
Och ett ytterligare tack för bra tips och råd. Nu är jag än mer övertygad om Schinoussa! En drömvistelse på Tilos förra sommaren gav mersmak på mindre (och lugnare) öar.
Svara med citat