Sv: När går båten??
Jag åkte också från Landvetter 10:00, för några veckor sen. Planet var 20 minuter före schemat på Skiathos, dvs 13:55. Sen vidtog en mycket seg bagagehantering. Tror det bara var en enda snubbe som lastade i och ur den enda vagnen. Mitt resesällskap fick sin väska i andra rundan, jag själv i den fjärde. Klockan var då närmare 14:30. Snabb taxi (max 5 minuter) till hamnen och inköp av biljetter och vi var på båten 14:41 och fyra minuter senare avgick densamma mot Skopelos. Vi åkte alltså på egen hand. Hur det gick för de som bokat rubbet genom Apollo vet jag inte. Men med tanke på att dom väl antagligen slapp biljettinköpet, så kan dom ju ha hunnit med dom också (och en Apollorepresentant stod även och tog emot i hamnen på Skopelos, men det kan ju förstås ha varit gällande resenärer från andra tidigare plan). Enligt Apollo själva (på förfrågan innan resan) så landar Landvetterplanet på Skiathos ofta lite tidigare än utsatt tid, så chansen finns ju att ni hinner (speciellt om båten numer går kl 15:00 i.st.f. 14:45).
|