Jag har just avslutat en pocket
" Mississippi" av Hilary Jordan. en MYCKET stark bok om livet på en bomullsfarm under och efter andra världskriget. Allt finns med vad gäller rasfördomar, Ku Klux Klan osv. En mycket fin bok där de olika personerna i boken turas om att berätta och driva handlingen framåt. Den boken minns man länge.
Nu har jag precis börjat läsa
"Ögonblicket" av Douglas Kennedy, som bland annat beskriver ett Berlin före murens fall. Den boken har jag fått mig rekommenderad av flera stycken.
Efter den boken ligger en triologi och väntar. Den heter
"Fem pärlor till jungfruns krona" och har delarna "Dottern" "Hustrun" och "Änkan" och är skriven av Maria Gustavsdotter. Böckerna följer en kvinna Gertraud som lever i Kalmar i början av 1500-talet. Som Kalmarbo kanske den är intressant.
"Örfilen" av Christos Tsiolkas ligger sen på tur. Den gick som serie i Tv tidigare i år men jag följde den dåligt.
Till sist har jag en bok som heter
"En man som heter Ove" skriven av Fredrik Backman den köpte jag till min man som semesterlitteratur.

Tja, det var några av böckerna jag ska läsa.
Förresten: Jag rekommenderar starkt
Alice Munro. Hon skriver noveller och har gett ut ett flertal böcker med sådana. Det är perfekt läsning med noveller på 10-20 sidor när man är på semester!
Lissi