Jeg er helt enig med "Paphianna"..... Stranden ved Agia Anna er best for de helt små, samtidig at den ikke er så langrunn at det er umulig for de større å bade. Vannet er rent og delikat i forhold til den som ligger i byen. (som også er ok, men det er en kvalitetsforskjell

)
Det er ikke mye å se på om kveldene, slik som i byen, men nok av restauranter å velge mellom og et "knippe" supermarkeder og små butikker.
Men det er akkurat en passe spasertur å gå fra enden i Agia Prokopios til enden av Agia Anna og tilbake igjen, enten dere bor her eller der....Større er det ikke. Et par kvelder der og et par kvelder i byen, så er det optimalt.
Det er aldri langt å gå til bussstoppet hvor dere kan ta bussen inn til byen.
Ved Agia Anna har dere en mulighet til å finne rom/studio hvor dere slipper å krysse veien for å nå stranden.
Med større barn og hvor ikke det viktigste er å ligge på stranda fra 10-16 hver dag, så ville jeg heller anbefale byen og så heller reise ut til de bedre strendene de dager man ønsker det.
Mitt beste tips....

Ta med refleks-brikker til alle sammen og hekt dem på dere når dere går ut om kvelden. Veien er smal og det er mørkt.
Vi har alltid med refleks-brikker når vi reiser til Hellas og flere biler blinker og tuter på oss for å vise at de setter pris på disse brikkene som de tydligvis ikke er så vant til.
God tur
Ia